Az érdekes szerzet

A múltkori Caterpillar lánctalpas homlokrakodó értékelésem után most is egy igazi oldtimer gép jellemzése következik. Ezt a berendezést még a szoci Csehszlovákiában gyártották. Eredeti színe narancssárga volt.

UN vontatott rakodógép 7

Előszeretettel vásárolták abban az időben a TSZ-ek és más mezőgazdasági üzemek. Elsősorban állattartó telepeken alkalmazták. Ennek a gépnek a fő feladata a trágya rakodása volt, de bármit fel lehetett vele rakni, köszönhetően a két szereléknek /villa és kanál/.

A munkagépet traktorral vagy más kardános meghajtóművel lehet használni, mivel saját erőforrása nincsen. Szivattyús rendszerrel működik, amit a traktor kardántengelyével kell összekapcsolni. Nem kell hozzá soklóerős erőgép, csak a kardánfordulat legyen megfelelő a szivattyú hajtásához.

UN vontatott rakodógép 2

A berendezés nem mai „csirke”, közel 50 éves, 1967-ben gyártották. De ami a lényeg: még ma is jól működik! A gazdája nagyon megbecsüli, ami meg is látszik a technikán.

A „rakodógép” maximum 500kg emelését bírja. 4 méter magasságig tud dolgozni. Az eszközön jobb és bal oldalon találhatóak a működtető karok. Ezekkel természetesen különböző feladatokat lehet elvégezni. Talpalás, gém-emelés, süllyesztés, fordulás, kanál vagy villa nyitás. Nagyon fontos, hogy a munkagépet mindig megfelelően le kell talpalni. Ennek hiányában vagy a nem megfelelően talpalás következtében a masina könnyen felborul. Csak zárójelben megjegyezve: erre már volt is precedens. Nagyon oda kell figyelni, hogy kinyújtott gémmel sem célszerű fordulni, pláne ha a kanál vagy a villa maximális terhelés alatt áll.

UN vontatott rakodó - markoló kanál

A berendezés egy fő kezelőt igényel. Ez általában a traktor vezetőjét jelenti. A munkagép törzsében található a hidraulika-tartály, amelyben mindig megfelelő szinten kell lennie az olajnak. Ezt egy nívópálcával lehet ellenőrizni. Az ülés mögött valamikor volt egy keret, ami ponyvával volt beburkolva. Részlegesen ez védte a kezelőt az időjárás viszontagságaitól /esőtől/. Ezt nem nagyon szerették a kezelők így leszerelték /Zavarta őket a munkaterület belátásában. De így, ponyva nélkül legalább szakadó esőben nem kell dolgozniuk :-D /.

UN vontatott rakodógép - gém

A gép hibái az elmúlt egy évben: hidraulikacső-szakadás, a szivattyú nem megfelelő nyomása, gégecső szakadása a szivattyúnál, kardán-kereszt kopás, majd törés, munkahengerek gumi karmantyúinak szakadása /olajfolyás/, munkahenger csapszeg kopás, lötyögés.

Baranyai Zoltán

Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára

Annak ellenére hogy a Best Machinery LiuGong márkakereskedőként vált ismertté, és oldalunkon a legtöbbször LiuGonggal kapcsolatos cikkeket lehet olvasni, a Munka-Gépítélet azért jött létre, hogy a 10.000-nél is több Facebookos barátunk számára olyan felületet biztosítsunk, ahol ők is közhírré tehetik egy-egy munkagéppel kapcsolatban szerzett tapasztalataikat. A Munka-Gépítélet írásai nem tükrözik a Best Machinery véleményét. A szerzők által küldött anyagok tartalmát nem változtatjuk meg, kizárólag a súlyos helyesírási hibákat javítjuk ki. Ön is írna kedvenc vagy kevéssé szeretett munkagépéről? Küldje el nekünk az anyagot az  email címre, és mi megjelentetjük* azt. Ossza meg tapasztalatait a munkagépes szakma 10.000-es krémjével.

 

Szóljon hozzá!

Mondandója másra is tartozik?

Írja meg nyilvános kérdését, véleményét. Kérjük, az alább található űrlapot töltse ki! Hozzászólása azonnal megjelenik oldalunkon. Fenntartjuk a jogot, hogy a sértő, trágár és obszcén megjegyzéseket töröljük rendszerünkből.

Görgessen lentebb, és tekintse meg, hogy mit mondanak mások az olvasott témával kapcsolatban.

Közösségi oldalaink

  • Facebook: bestmachinery
  • Twitter: BestMachineryHU
  • YouTube: user/Bestmachinerykft/
  • External Link: plus.google.com/115823352244709604931/posts

Nem találja?

Kövessen minket a Facebookon...


Tetszik? Kattintson és ajánljon!

 

feedburner logo Blog - RSS feed

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

 

Név:*
Email cím:*

 

Adatvédelmi irányelvek

Ki olvas minket?

Oldalainkat 248 vendég és 0 tag böngészi

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

hirlevel

Név: * 
E-mail cím: * 

x