Kedvenc hengerem

A gép pár hónapos korában került a kezeim közé 2006-ban, addig csak kisebb, 3,5 t-s hengeren dolgoztam. A formája, kiállása már akkor megfogott, mikor először megláttam. Aki dolgozott már vashengerrel aszfalton, tudja, hogy nem csak előre-hátra gurigáról van itt szó. Figyelni a szegélykő mellett, az íveket, a bogárhátat vagy éppen vápát és nem utolsó sorban a slusszot is. Ja, és ugye fontos, hogy ne maradjon csíkos utánunk a pálya. Nos, az én véleményem szerint ez a henger az egyik legjobb gép ebben a kategóriában.

hamm hd90 vibrohenger

Derékban csuklós, bár az kissé furcsa, hogy a fülke az első részen helyezkedik el, így nem az eleje kanyarodik, hanem a hátulja fordul. Szokni kellett. A belseje akkor szinte minden igényt kielégített, kivéve, hogy nem volt benne klíma.

Minden irányba nagyon jó a kilátás, hála a panoráma fülkének, holttere szinte nincs is. Az ülés egybe van szerelve a műszerfallal és a kormánnyal, mindkét irányban elfordítható valamint eltolható. A kezelése is pofonegyszerű, miután az ember rájön a trükkökre.

Ilyen például az irányváltás. Pár nagy öregnek gondot okozott a "rángatózás mentes" irányváltás, mivel a menetelő kart elég darabos kezelni, és ezért "dadogva" ment nekik az előre-hátra menet. Pedig csak egy határozott mozdulattal át kellett tolni végállásba a kart a másik irányba, mert ilyenkor a gép nagyon finoman lelassult, megállt, és irányt váltott. Ilyen apróságok tették a szememben nagyon jó vibrohengerré a Hamm HD 90-t.

Osztott palástot kapott, amitől szűk íven is szaggatás-mentesen lehetett vele dolgozni. 900 liter vizet lehetett bele tankolni, ami pár száz tonna aszfaltra is elég, ha jól gazdálkodik vele az ember. És azt nem nehéz, ugyanis teljes a rálátás a palástokra a permetező részeknél, ezért jól szemmel lehet követni a vizezést.

A motorja csendes, keveset fogyaszt. Egy tankkal két napig el lehet dolgozni, ha nem sokat kell vibrózni. És igen, a vibro része. Frekvenciálisan állítható 52 Hz-ig, igazán jól bír ütni. Ezért vigyázni is kell vele, mert sokáig kell "kigurítani" a kikapcsolása után.

A meghajtása nagyon jó, gyors. Volt rá példa, hogy kocsit húztunk ki vele az árokból, vagy Kamazt húztunk meg, hogy beinduljon. Egyébként bárhonnan kijött nekem, pedig rakták már be gyakorlott kollégák bokáig érő sárba is. Mindent összevetve nagyon jó kis szerkezet, remélem még lesz rá módom, hogy dolgozzak ilyennel.

Juhász Péter

Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára

Annak ellenére hogy a Best Machinery LiuGong márkakereskedőként vált ismertté, és oldalunkon a legtöbbször LiuGonggal kapcsolatos cikkeket lehet olvasni, a Munka-Gépítélet azért jött létre, hogy a 10.000-nél is több Facebookos barátunk számára olyan felületet biztosítsunk, ahol ők is közhírré tehetik egy-egy munkagéppel kapcsolatban szerzett tapasztalataikat. A Munka-Gépítélet írásai nem tükrözik a Best Machinery véleményét. A szerzők által küldött anyagok tartalmát nem változtatjuk meg, kizárólag a súlyos helyesírási hibákat javítjuk ki. Ön is írna kedvenc vagy kevéssé szeretett munkagépéről? Küldje el nekünk az anyagot az  email címre, és mi megjelentetjük* azt. Ossza meg tapasztalatait a munkagépes szakma 10.000-es krémjével.

 

 

 

Közösségi oldalaink

  • Facebook: bestmachinery
  • Twitter: BestMachineryHU
  • YouTube: user/Bestmachinerykft/
  • Twitter: BestMachineryHU

Nem találja?

Kövessen minket a Facebookon...


Tetszik? Kattintson és ajánljon!

 

feedburner logo Blog - RSS feed

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatot?*

Kérem, pipálja be a jelölőnégyzetet!

 Elfogadom
Név:*
E-mail cím:*

 

Adatvédelmi (GDPR) nyilatkozat
és adatvédelmi irányelvek,
Irányítási politika

Ki olvas minket?

Oldalainkat 232 vendég és 0 tag böngészi

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

hirlevel

Név: * 
E-mail cím: * 
A kitöltéssel elfogadja, hogy az adatait irányelveinknek megfelelően kezeljük.

x