A török „csoda”

Akik dolgoztak már JCB 3CX-szel, vagy kicsit ismerik a gépek világát, azoknak ismerős lehet a Mastas eme példánya. A hasonlóság nem véletlen, török licensz alapján építik eme gépeket a JCB megcsúfolására! Gondolom ezek után érzi mindenki, hogy nem kifejezetten pozitív élménybeszámoló készülődik! Előre le kell szögeznem, hogy az ítéletben szereplő képeket az internetről töltöttem le, ugyanis a gépről készült saját képeket már réges-régen kukáztam.

MST 542 kotró rakodógép

Külső:

Nagyjából itt ki is merül a hasonlóság a két kotró-rakodógép között, semmi extra nincs rajta kívül, leginkább a lekerekített orr különbözik az MST-n. Nagy tükrök vannak rajta, viszont még sosem sikerült beállítani rendesen, valami mindig belelóg a látótérbe. Egybenyíló hátsó ablak segíti a kilátást hátulra, bár a Cat 432D-t jobban szeretem, ott padlószintig nyitható az üveg, igaz az kétrészes, de jobb a „kitárulkozás”.

Szerelékek:

Az eleje azt kell mondjam, hogy nem olyan rossz, mondhatni átlagos. Viszont a kanál anyagát valami rossz minőségű biliacélból csinálták, hajlik, nyekli-nyaklik. A villa tartója is megérne egy misét, inkább le is szedtük róla, mert csak a baj volt vele (törik, hajlik az is). Pozitívuma viszont, hogy jó magasra emel, a nyergest is könnyen feléri. A hátulja ennél is rosszabb. Nagyon nem sikerült behangolni a vezérlőtömböt, ráadásul gyenge is. Rángat, illetve a műveletek végállása felé sem lassít a hidraulika, így könnyen csattan a kanál vagy a gém. Két művelet még megy valahogy, de a harmadik nem mindig akar sikerülni. Ugye ez mechanikus vezérlésű a Cat 432-vel ellentétben, de más hasonló márkájú géppel dolgozva sem találkoztam ennyire kapkodós kotró-rakodóval. Ráadásul annyira mélyen van felfüggesztve, hogy húsz centire kitolt gémmel már nem lehet felemelni a kanalat a földről, ha a nagy gémet behúzza teljesen.

MST 542 kotró rakodógép 2.

Fülke:

Nem tudom ki kinek tervezte, de egy hosszú kezű, rövid lábú, a gerincét középen kettétört embernek tökéletes. Semmi sem esik kézre, a pedálok közel vannak, a karok messze. A kilátás nem olyan vészes, bár a fent említett tükrök nem segítenek sokat. Szavakba nem lehet önteni, látni, érezni kell.

Motor, erőátvitel:

A Perkins motort gondolom nem kell senkinek bemutatni, megbízható, viszonylag kevés gázolajjal is beéri. A gyengeség viszont itt is megmutatkozik, bár itt szerintem a motor ereje elveszik a hajtásláncban. A háromsebességes automata váltó átlagos gyorsaágot biztosít, viszont dolgozni gyakorlatilag csak első fokozatban lehet vele, különben megfogja a motort rakodás közben. Fék egész tűrhető, találkoztam rosszabbal is, a kormányzás is egész vállalható, könnyűre sikerült a szervója, nekem bejött.

Lényegében ezek voltak a tapasztalataim, lehet van valakinek jó véleménye a gépről, bár olyan kollégával nem találkoztam még. Teljesen szubjektívan tekintek rá vissza, remélem, soha többé nem kell ráülnöm.

Juhász Péter

Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára

Annak ellenére hogy a Best Machinery LiuGong márkakereskedőként vált ismertté, és oldalunkon a legtöbbször LiuGonggal kapcsolatos cikkeket lehet olvasni, a Munka-Gépítélet azért jött létre, hogy a 10.000-nél is több Facebookos barátunk számára olyan felületet biztosítsunk, ahol ők is közhírré tehetik egy-egy munkagéppel kapcsolatban szerzett tapasztalataikat. A Munka-Gépítélet írásai nem tükrözik a Best Machinery véleményét. A szerzők által küldött anyagok tartalmát nem változtatjuk meg, kizárólag a súlyos helyesírási hibákat javítjuk ki. Ön is írna kedvenc vagy kevéssé szeretett munkagépéről? Küldje el nekünk az anyagot az  email címre, és mi megjelentetjük* azt. Ossza meg tapasztalatait a munkagépes szakma 10.000-es krémjével.

Közösségi oldalaink

  • Facebook: bestmachinery
  • Twitter: BestMachineryHU
  • YouTube: user/Bestmachinerykft/
  • Twitter: BestMachineryHU

Nem találja?

Kövessen minket a Facebookon...


Tetszik? Kattintson és ajánljon!

 

feedburner logo Blog - RSS feed

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatot?*

Kérem, pipálja be a jelölőnégyzetet!

 Elfogadom
Név:*
E-mail cím:*

 

Adatvédelmi (GDPR) nyilatkozat
és adatvédelmi irányelvek,
Irányítási politika

Ki olvas minket?

Oldalainkat 393 vendég és 0 tag böngészi

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

hirlevel

Név: * 
E-mail cím: * 
A kitöltéssel elfogadja, hogy az adatait irányelveinknek megfelelően kezeljük.

x