Egy szelet a szocializmusból...

Mint a címben is jeleztem, ezt a gépet a köznyelv a „bolgár targonca” néven emlegeti. Automata váltós. Még a régi szoci világból maradt ránk. Ennek ellenére nagyon kis szuper gép (persze a maga helyén kezelve). Szinte mindent fel lehet vele emelni. Igaz, már nem mai darab, de azért még működik.

 balcancar bolgár targonca

Jelenleg egy tüzép-telepen teljesít, mindennapi használatban van! Elsősorban anyagmozgatásra és rakodásra használják. Egyszerű kezelhetősége miatt nagyon bevált a masina.

A berendezés jellemzői: a targonca 3,5 tonnás teherbírással rendelkezik. Homlokvillás, mint már említettem az erőátvitelért automata váltó felel., Egy négyhengeres diesel motor hajtja. 4 kerekű, fúvott gumikkal szerelt (a tömör jobb lenne a telepre). Emelési magassága 3,3 méter, utazási magassága 2,4 méter. Hibái: olajfolyás ,hidraulika cső durranás, villa törés.

Balcancar targonca

A kis dízel targonca puritánsága ellenére könnyen kezelhető, irányváltós előre és hátra fokozattal rendelkezik. Az automata váltónak köszönhetően csak a gázt kell nyomni, és már megy is arra, amerre szeretnénk. A váltóban az olajat mindig ellenőrizni kell, mert ha kevés vagy ha netán nincs benne, akkor a lamellák megégnek, és már lehet is javítani. Műszerezettsége nem egy túl bonyolult valami: hőfokmérő, üzemanyagszint-jelző, töltés lámpa. A kézifék karja a jobb oldalon, a műszerfal mellett található. A hidraulika karjai kézre állnak, jól kezelhetőek. Le/fel, előre/hátra döntés.

balcancar műszerek

Fülkével nem rendelkezik, csak egy tető van a fej felett. Nagyon jól fordul, ami a hátsó kerekek kormányzásának köszönhető. Jól alá lehet szedni. (Tudom, tudom, a targonca már csak ilyen, de nekem - földmunkagépeken szocializálódott embernek – szokatlan.)

A hátsó részen található az ellensúly, ami megakadályozza a gép emeléskor történő előrebukását. Ha nagyobb az emelt súly, mint a megengedett, akkor hirtelen iszonyatosan borulékonnyá válik, hajlamos lesz az orra bukásra. (Igen, volt rá precedens.)

Napi karbantartási igénye: olajszint és vízszint ellenőrzés, zsírzás. A meghatározott (viszonylag kevéske) üzemóra elérése estén pedig a szüksége olaj-, illetve szűrőcsere. A lényeget összefoglalva azt gondolom, hogy a szoci éra meghatározó targoncája volt.

Baranyai Zoltán

Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára

Annak ellenére hogy a Best Machinery LiuGong márkakereskedőként vált ismertté, és oldalunkon a legtöbbször LiuGonggal kapcsolatos cikkeket lehet olvasni, a Munka-Gépítélet azért jött létre, hogy a 10.000-nél is több Facebookos barátunk számára olyan felületet biztosítsunk, ahol ők is közhírré tehetik egy-egy munkagéppel kapcsolatban szerzett tapasztalataikat. A Munka-Gépítélet írásai nem tükrözik a Best Machinery véleményét. A szerzők által küldött anyagok tartalmát nem változtatjuk meg, kizárólag a súlyos helyesírási hibákat javítjuk ki. Ön is írna kedvenc vagy kevéssé szeretett munkagépéről? Küldje el nekünk az anyagot az  email címre, és mi megjelentetjük* azt. Ossza meg tapasztalatait a munkagépes szakma 10.000-es krémjével.
*A jogviták elkerülése végett fenntartjuk annak lehetőségét, hogy a fiktívnek vélt leírások megjelenését korlátozzuk.

Közösségi oldalaink

  • Facebook: bestmachinery
  • Twitter: BestMachineryHU
  • YouTube: user/Bestmachinerykft/
  • Twitter: BestMachineryHU

Nem találja?

Kövessen minket a Facebookon...


Tetszik? Kattintson és ajánljon!

 

feedburner logo Blog - RSS feed

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatot?*

Kérem, pipálja be a jelölőnégyzetet!

 Elfogadom
Név:*
E-mail cím:*

 

Adatvédelmi (GDPR) nyilatkozat
és adatvédelmi irányelvek,
Irányítási politika

Ki olvas minket?

Oldalainkat 235 vendég és 0 tag böngészi

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

hirlevel

Név: * 
E-mail cím: * 
A kitöltéssel elfogadja, hogy az adatait irányelveinknek megfelelően kezeljük.

x