Instabil pöttöm
2 éve dolgozom ezen a kis Wacker gépen, előtte hengerrel még sosem kerültem gépkezelőként kapcsolatba. Hosszú ideig tartott és furcsa volt megszoknom, hogy nincs gázpedál, hanem kézi-gázzal kell a menetelés sebességét szabályoznom.
Aki nem ült még vibrohengeren, annak gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy mennyire furcsa ezekkel közlekedni, mivel szinte csak egy-egy ponton fekszik fel a palást. Ha rámegyek egy kisebb kőre, akkor már fel is akar borulni a szerkezet.
Irányváltó gondoskodik az előre-, illetve hátramenetről. Az irányváltó végén van a vibrokapcsoló. A vízpermetről egy 60 literes tartály gondoskodik, ami körülbelül 8-9 tonna aszfalthoz elegendő.
Kis mérete miatt a városi járdák aszfaltozására, valamint szűk fordulókban nagyon jó! Motorja egy 10,5 kW leadására képes HATZ diesel erőforrás, ez hajtja meg a hidraulikát is. Fogyasztása felhasználó függő, a 8 literes tankja olyan 5-6 üzemórát bír folyamatos vibrozás (de szép magyar szó ez…) mellett.
Derékban csuklós kormányázású, az ülés a kormánnyal együtt a hátsó palást felett található. Az első palást felett van elhelyezve a motor. 950 kg-os összsúlyára rásegít a vibro, amivel gyönyörű szép munkát lehet csinálni.
Műszerekkel nincs túlbonyolítva, pár kapcsoló van csak rajta: index, lámpa, vízszivattyú kapcsoló. A vízcsapot kézzel kell kinyitni. Kényelmesnek nem mondható, mivel amikor dolgozik vele az ember, eléggé ki kell hajolni, hogy rálásson a palástokra. Egy bukókeret védi a gépkezelőt borulás esetén, amin helyet kapott a sárga lámpa is. A géphez az alkatrész beszerzése problémamentes. A Hatz motor nem egy elterjedt darab, de ennek ellenére fellelhetőek a motorikus részegységek is...
Üdvözlök minden gépkezelő bajtársat!
Pólya Attila
Ezt olvasta már?
Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára