Hű társam második kiadása
Megérkezett korábbi hű munkatársam, a szintén Wacker henger RD10 utódja. Külsőleg a tervezésnél már nem csak vonalzót használtak a mérnökök, ezáltal a kilátás is jobb előre, mivel a motorház kerekebb lett. A palástok egyforma szélesek, 90 cm elöl és hátul is.
Az üzemanyagtank hátul kapott helyet, végre nem kell mindig nyitogatni a motorfedelet tankoláskor. A kis vibrohenger víztartálya, ami közel 100 liter víz befogadására képes, a vezető ülése körül terpeszkedik.
A műszerek egy kicsit bővültek, már lehet egyszerre mindkét palástot vibroztatni, illetve külön is lehet kapcsolni csak az elsőt. A kézigáz „eltűnt”, helyette munkagáz van. Ezeken felül van még vízszivattyú-kapcsoló, valamit vízmennyiség szabályzó, világítás kapcsoló és a duda.
Hirdetés - Megnyitásához kattintson a képre
Egy dolog, ami szerintem nagyon rossz helyre került: ez a kézifék kapcsolója, mert véletlenül, ha megbillen a szerkezet, akkor lehetséges, hogy térddel pont megnyomja az ember.
A műszerfal közepén az üzemóra számlálóját helyezték el. Itt van továbbá a vibro bekapcsolás jelző, üzemanyagaszint mérő, izzítás, motorolaj nyomás, motorhőmérséklet, akkumulátor és levegőszűrő kapacitás. A műszerfal mögött található egy műszerfal védő burkolat, amit le is tudunk zárni.
Motorja egy folyadékhűtéses, 3 hengeres, 1 literes dízel Lombardini motor, ami 20 KW teljesítmény leadására képes. Maximális sebessége 9,3 km/h. Önsúlya 1400 kg. Kormányzása még mindig derékban csuklós.
Vezetése sokkal komfortosabb ez elődjéhez képest. Az ülést jobban hátra lehet tolni, így egy magasabb gépkezelő is elfér kényelmesen. A kilátás oldalra tökéletes, könyöklőnek lehet használni a víztartályt. Az előre- hátramenet kapcsolón kapott helyet a vibro kapcsolója is.
Biztonságunkról a bukókeret gondoskodik, melynek tetején ott figyel a sárga villogó, és a tolatást jelző csipogó is. (Erről jut eszembe. Ti ki szoktátok kötni?) A motorházba van elrakva az emeléshez szükséges „kampó”, de ezen felül szükséges még két lánc is.
Pólya Attila
Ezt olvasta már?
Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára