Klasszikus, antik és oldtimer korú munkagépek újra a harcmezőn!
Nick Drew alias @DiggerManBlog írása
Az évente megrendezésre kerülő Andrew Beaulah Napot egy napsütéses vasárnapon tartották meg az angliai Humberside térségében. Barátunk, egyben a Classic Machinery Network fórum tagja, Ian Fletcher kilátogatott a helyszínre, és volt olyan kedves, hogy megörökített néhány kiemelkedő pillanatot számunkra.
Ezzel az alább látható régi, vonóköteles Priestman Lion daruval kezdjük a sort. Mindig fantasztikus látvány egy ilyen vonóköteles gépet nézni, ahogyan egy tapasztalt gépkezelő működteti. Csoda, hogy mennyire pontosan képesek a szerkezetet kezelni. Természetesen a Priestman gépekből nincs hiány a környéken, ugyanis ezek a berendezések a közeli Hull-ban található régi Priestman gyárban készültek.
A következő gép egy tetszetősen felújított 22RB ICD típus, mely épp a Shepard Hill-en szorgoskodik. Újra azt kell, hogy mondjuk: örömteli látni egy ilyen igazi klasszikus gépet tapasztalt kezek között munkálkodni.
A következő gép Andrew Beaulah gyűjteményéből származik, a Vickers Vigor VR180 dózerek egyike. Úgy hisszük, ez Andrew Beaulah klasszikus gyűjteméynének egyik legékesebb darabja. A gépről azt mondják, hogy nagyon gyors, mert egy 180 lóerős Rolls Royce motor van benne, habár vélhetően ebből létezik Cummins meghajtású verzió is.
Ez a ritka, kerekes megoldású dózer szintén Andrew Beaulah gyűjteményéből származik. Először azt mondták, hogy ez eredetileg egy WD Marshall traktor volt, aztán egy kis kutatás után rájöttünk, hogy ez a masina egy régi MK2 Gainsborough. Ambrose Thomas működette ezeket a gépeket még 1968-ban, amikor Malaya-ban, a Base Vehicle Depot RAOC-nél dolgozott. Ambrose állítása szerint ezek a gépek hátul kábeles vezérlőegységgel voltak felszerelve, és marót vontattak velük.
Ambrose a következőt mondta: „Az Mk2-nek hidraulikus gémszerkezete, valamint üvegszálas teteje volt, míg az Mk1 egy amolyan túlkomplikált és bonyolultan összerakott szerkezet volt, amely hátulról a szilárd tetőn átvezetett kábeleken keresztül működtette a gémet, melyhez a dózer tolólapját csatlakoztatták. Nyári melegben ezen nem volt lehetőség a kabin eltávolítására, mint az Mk2 esetében.”
Úgy becsülik, hogy Andrew Beaulah gyűjteménye nagyjából 100 gépből áll. Közülük ez az alábbi egy Aveling Barford gréder. Ez a berendezés a kiállításon megállás nélkül dolgozott.
A következő képen egy JCB 110 lánctalpas rakodót láthatunk. Ezeknek a gépeknek a megjelenése annak idején, azaz 1971-ben egyfajta csodának számított. A hidraulikarendszer és a most standardnak számító motor akkoriban ritkaság volt. Ennek ellenére ezek a gépek a JCB termékcsaládján belül elég rövid életűek voltak, mivel 1979-ben kivonták őket a forgalomból.
Végszó gyanánt el kell hinniük nekünk: ez egy olyan esemény, amelyre egyszer mindenkinek időt kell szakítania. Higgyék el, megéri a repülőutat!
Nick Drew Twitter feedje itt érhető el
Ezt olvasta már?
A bejegyzést írta: Nick Drew, fordította: Blaskó Gergely - (A fordítóról)
Szóljon hozzá!