LiuGong 877 és Komatsu Wa 380 homlokrakodó, Extec mobil osztályozó
A munkafolyamat a következő volt: vasúti töltés kő ágyazatának visszaosztályozása és rakodás, depózás, valamint a tiszta kő újbóli depózása. Egy kis falu, Jánosháza határában folyt a munka. A vett részt a munkában. A munkában a már korábban általam bemutatott LiuGong 877 III-as homlokrakodó, valamint egy Komatsu WA 380-as homlokrakodó és egy Extec mobil osztályozógép vett részt.
A bal szélén állok én
Az ágyazati követ teherautóval hozták a munkaterületre, ahol össze lett depózva. Mikor odaértünk, hatalmas kő depó tárult elénk. A depózást követően az anyag a LiuGong homlokrakodóval lett az EXTEC mobil osztályozóra hordva /kanállal/. A töltés ágyazati kő. Ez elég szennyezett volt, továbbá nagyon sok volt benne a kisméretű frakció. Az osztályozó a rakodást követően három frakcióra választotta szét a betáplált követ.
A meddőt, vagyis a szennyezett anyagot külön kelet deponálni. A végtermék lett újra depózva, és ez a kőzet lett ismét felhasználva a már újonnan épített vasúti ágyazatba. Az Extec (a Finteccel történt összeolvadás óta Sandvik néven futnak) osztályzó berendezését egy négyhengeres Deutz diesel motor hajtotta. Elég alacsony volt a gázolaj fogyasztása, mivel nem igazán kellett erőt kifejtenie a masinának. Egy garatba kellett a követ berakni, ahonnan szalagon keresztül ment a rostára. Az excenteres mozgás következtében a kő folyamatosan áramlott a rostára. A sziták különböző nagyságúak voltak. Először az apró anyag távozott, majd a közepes, és a legvégén a tiszta kő. Az osztályozógéphez nem nagyon kellett kezelő személyzet. A gép egész nap folyamatosan dolgozott. Csak a karbantartást és a tankolást kellett elvégezni, és már újra munkára fogható volt. Minimum napi 12 órában dolgozott a masina. Hibái a munkavégzés során: rosta szakadás, rosta-feszítő törés, hidraulika cső olajszivárgás.
A szétválasztott anyagok a szalag végén deponálódtak, amit a LIUGONG 877 III-as rakodógéppel kellett kidepózni. Nagyon ügyesen mozgott ez a gép, és őszintén mondhatom: nagyon jó volt vele dolgozni. Gyors és megbízható szerkezet. Az előző gépítéletben már írtam, hogy ez egy kék színű tesztgép volt kipróbálásra.
A Komatsu WA 380-as homlokrakodó szerepe az osztályozó folyamatos rakodása volt, ha a LiuGong mást csinált. Ez a gép már elég öregecske volt, de azért öröm volt vele dolgozni. A Facebookon már sokak által felvetett probléma itt is megvolt: sajnos a Komatsuban nem volt klíma, ezért dög meleg volt a fülkében...
Egy hathengeres turbódízel motor adta a lóerőt. A szerkezetnek ez a része nagyon megbízható és üzembiztos volt. A fogyasztása is elfogadható volt. Hiba nemigen következett be a munka folyamán, igazából csak tankolni kellett. Hozzá tartozik a dologhoz, hogy egy kikímélt, megbecsült gépről van szó. Nem gyilkolták, ami meg is látszott rajta.
A három gép összehangolt munkája alapján elvégeztük a több ezer tonna vasúti ágyazati kő osztályozását, depózását. A munka végeztével levonultunk a munkaterületről, mögöttünk hagyva a nagy leosztályozott depókat.
Nagyon jó volt ezekkel a gépekkel dolgozni. Igaz, hogy a LiuGongot leszámítva a másik két munkagép egy kicsit öregecske volt, de azért mindegyik teljesítette a feladatát. A Komatsuban a klíma hiányát, valamint az Extec apróbb hibáit leszámítva csak jót tudok mondani ezekről a szerkezetekről. Én mindig azt vallom, hogy az öreg gépekkel is lehet komoly teljesítményt produkálni, ha megkapják azt, ami jár nekik. Az odafigyelést, a karbantartást, a törődést...
Baranyai Zoltán
Ezt olvasta már?
Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára