Benne van egy Lamborghini Aventador ára…

Két gépen is volt szerencsém dolgozni, igaz, ez összesen három, de hogy hogyan, az mindjárt kiderül. Az első: toronydaru és targoncavizsgám után engem is beszívott a kikötő, megtetszett, maradtam, sok darura levizsgáztam. Bak, híd illetve portáldarukra, de amire 1996-ban kerültem az mindent vitt.

Egy 250 tonna önsúlyú, 52 méter magas csoda, ami röhögve vitte a névleges teher sokszorosát, bár ez nem publikus. 21 méterig 27,5 tonnát tud emelni, vinni, dobni, a 33 méteres gémkinyúlásnál elvileg 16 tonna a vége, de néha rossz volt a túlterhelés gátló. :D

Ganz portáldaru 1

A képen a második daru látható.

100 kilowattos emelőmotorokból kettő, négy hajtómű, négy kötél, két fordítómű, illetve a haladásnál négy darab hajtómű. Sok funkciót tud, markoló vagy horogüzem, hajóból illetve, hajóra bárhonnan, bármit. Közel 200 métert tud bejárni, ez kb. 3 folyami bárka vagy 2 méretesebb hajó kiszolgálását tudja, 10 köbméteres könnyűáru markolók, gabona illetve koksz vagy szén, ezen kívül nagyon durva ércmarkolókat lehet csatlakoztatni a daruhoz, illetve tud hagyományos horogüzemet is. A lényeg hogy semmi se tudja megrendíteni ezt a szerkezetet. Télen, rossz időben, amikor a traktor is csúszkált és nem tudtunk vagonokat húzni, egy komplett, 20 darab négytengelyes vasúti kocsiból álló szerelvényt is meg lehetett mozdítani vele.

Legtöbbet az 1999-2001-ig tartó időszakban dolgoztam a géppel, közel 3 év, folyamatos 12 óra. Néhány millió kapcsolásonként a Siemens kapcsolók érintkezői meghaltak, elkoptak, 4-5 havonta kötélcsere, de egy nagyon stabil, gyors, jól dolgozható daru, nem véletlen hogy rengeteg van belőle, igaz inkább külföldön.

2002: másik cég másik ugyanilyen daru, jóval kisebb emelési távolságok (míg az előző helyen folyamatosan karcoltuk a 33 métert, itt csak maximum 20-27 méter), kevesebb daruszerviz, romló technika.

2010: visszatérés az első helyre, de a régi technikára egy Lamborghini Aventador árát költötték, 3 klíma ebből kettő a gépházat hűti, egy a fülkét (ami nagy szó), kóddal indul, süllyesztésnél visszatáplál, mint az óramű, csak csodálkozok, de egy fél óra alatt összebarátkozunk.

Hihetetlenül jó daru lett, a kötelek, a fékek nem kopnak (ami pedig évente jó pár milliós tétel az alkatrész számlából...), lágy indítással megy az összes funkció, egy közel ötven éves daru megfiatalodva, igaz kicsit lassabban, mint a hagyományos vezérléssel, de nagyon stabilan és hibamentesen dolgozik a mai napig. Sokat jelent a frekvenciaváltó, mert hihetetlenül üzembiztossá teszi a gépet, minden részét kíméli, nincs por a gépházban, (a régi összecsattanó fékeknél borzalmas por volt). Egy élmény minden mozdulat vele.

Cservák István

Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára

Annak ellenére hogy a Best Machinery LiuGong márkakereskedőként vált ismertté, és oldalunkon a legtöbbször LiuGonggal kapcsolatos cikkeket lehet olvasni, a Munka-Gépítélet azért jött létre, hogy a 10.000-nél is több Facebookos barátunk számára olyan felületet biztosítsunk, ahol ők is közhírré tehetik egy-egy munkagéppel kapcsolatban szerzett tapasztalataikat. A Munka-Gépítélet írásai nem tükrözik a Best Machinery véleményét. A szerzők által küldött anyagok tartalmát nem változtatjuk meg, kizárólag a súlyos helyesírási hibákat javítjuk ki. Ön is írna kedvenc vagy kevéssé szeretett munkagépéről? Küldje el nekünk az anyagot az  email címre, és mi megjelentetjük* azt. Ossza meg tapasztalatait a munkagépes szakma 10.000-es krémjével.
*A jogviták elkerülése végett fenntartjuk annak lehetőségét, hogy a fiktívnek vélt leírások megjelenését korlátozzuk.

Közösségi oldalaink

  • Facebook: bestmachinery
  • Twitter: BestMachineryHU
  • YouTube: user/Bestmachinerykft/
  • Twitter: BestMachineryHU

Nem találja?

Kövessen minket a Facebookon...


Tetszik? Kattintson és ajánljon!

 

feedburner logo Blog - RSS feed

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatot?*

Kérem, pipálja be a jelölőnégyzetet!

 Elfogadom
Név:*
E-mail cím:*

 

Adatvédelmi (GDPR) nyilatkozat
és adatvédelmi irányelvek,
Irányítási politika

Ki olvas minket?

Oldalainkat 545 vendég és 0 tag böngészi

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

hirlevel

Név: * 
E-mail cím: * 
A kitöltéssel elfogadja, hogy az adatait irányelveinknek megfelelően kezeljük.

x