Öreg kotró nem vén kotró!
Mai írásom témája egy Hanomag 550C. Gyártási évet nem tudok, a pontos típust is neten keresgélve találtam. Mint a képen is látszik, kicsit módosított a kicsike, mind két gém kapott 1-1 méter bővítést!
Ezeket a kotrógépeket ott gyártották, ahol a budapesti, 3-as és 62-es vonalon közlekedő villamosokat: a németországi Hannoverben. Ráadásul még az időpont is körülbelül stimmel. Aztán a Hanomag 1984 derekán csődöt jelentett. Később a Komatsu vásárolta meg. A gyártóegység nem szűnt meg, csak azóta az anyavállalat márkanevét használják. És, hogy miért pont Hanomag? Ez egy rövidítés, mely a Hannoversche Maschinenbau Actien-Gesellschaft szavakból áll össze.
Motorikusan hibátlan a masina. Szépen, halkan duruzsol, télen nyáron pöccre indul. Egy viszonylag jelentős probléma van vele: kicsit sok neki ez a gémbővítés, főleg, hogy napi 10-12 órában iszapot pakol, de teszi a dolgát, csak gázolaj legyen. (Abból viszont sok!)
Mint ahogy az a korából adódóan már-már elvárható, olajfolyások számtalan helyen vannak rajta, de ezektől eltekintve nincs vele komolyabb baj. Szépen és gyorsan lehet vele dolgozni, de ami a menetelést illeti, hát, lehet öreganyám is leelőzne a görbebotjával, ha nagyon sietne!
Puritán körülmények, puritán belső tér... Legalább nem sajnáljuk...
Így, egy kisvállalkozónál, telephelyen belül 100 százalékosan kihasználható, de egy autópálya építésre
Molnár Gábor
Ezt olvasta már?
Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára