A dagonya bajnoka

Gépítéletemben egy speciális mini méretű csuklós dömperről, a 3,5 tonnás Thwaitesről írok. Ezt a technikát nem régóta használom, - közel egy éve vagyunk együtt - de nagyon elégedett vagyok vele. Igen-igen hálás jószág, ha megfelelő kezelő ül a hátán.

 Thwaites dömper - főkép

A méretéhez képest roppant könnyedén kezelhető, szinte egy kétsávos úton meg lehet vele fordulni. Pozitívumai közé sorolnám a 180 fokban elforgatható puttonyt. Ennek segítségével tökéletes társ a homok, illetve kavics árkok mentén történő terítésére, mert a nyomvonal mellett haladva lehet üríteni.

Thwaites mini dömper - elforgatás

A kis dömper viszonylag „primitív”, de roppan robosztus felépítésű. A meredek emelkedők se okoznak számára problémát. Negatívumai: számomra a legnagyobb gondot a kabin hiánya jelenti, de azért semmi vész, meg lehet szokni. Továbbá teli puttonnyal elég instabil, nem szereti a hirtelen kanyarokat.

Az angol fejlesztésű gép a mini-dömperek családját ékesíti. A Thwaites gyár termelése 1937 óta szinte kizárólag a dömperekre korlátozódik, ezért a célirányos fejlesztéseknek köszönhetően kiemelkedően jó minőséget tudnak garantálni. Ez a vállalat fejlesztette ki a világon az első összkerékhajtású, ízelt alvázú dömpert. Emellett saját szabadalmai is vannak. Ilyen például a "Kinglink" csuklópont. Ez egy roppant okos találmány: engedi a fordulást (mint a legtöbb törzscsuklós gépnél), de a két rész egymástól teljesen független tud mozogni.

Thwaites dömper Kinglink csuklópontKinglink...

A motor: Yammar 4TNV88 típusú négyhengeres dízel, 2800 rpm-en 141 Nm nyomatékot ad le. Elektromos indítású, vízhűtéses, nagyon igénytelen (a szó legjobb értelmében) japán motor. Eddig a kötelezőket kapta meg (olaj, fagyálló stb.), és nem volt vele probléma. A motor egy hidro-szivattyút hajt, ez vezérel mindent. Hidromotor hajtja az összes kereket, teszi mindezt egy osztóval, valamint állandó négykerékhajtással.

Thwaites mini csuklós dömper belül

A kanyarodást egy munkahenger végzi, ez a baloldali fellépő alatt található. A kormány nagyon finom, „egyujjas”. A kezelői ülés nem a legkényelmesebb (rugózhatna jobban…). Baloldalon, az ülőke mellett található a billentést végző négyállású kar. Ez végzi a puttony emelését, süllyesztését, forgását jobbra, ballra. Maga a puttony 1,1 m3, de földből vagy kötöttebb anyagból az 1,5 m3 is ráfér.

Thwaites csuklósdömper üritése

Nincs túl sok kapcsoló, a kormány alatt egy irányváltó, amin a terep és az országút fokozat is található. Terepfokozatban 0-9, országútin 0-30 km/h-t is elér a masina. A fogyasztás terén én azt mondom, hogy verhetetlen: maga az üzemanyagtartály 26 literes, mindez közel 15-17 üzemórára elég.

Milder Dávid

Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára

Annak ellenére hogy a Best Machinery LiuGong márkakereskedőként vált ismertté, és oldalunkon a legtöbbször LiuGonggal kapcsolatos cikkeket lehet olvasni, a Munka-Gépítélet azért jött létre, hogy a 10.000-nél is több Facebookos barátunk számára olyan felületet biztosítsunk, ahol ők is közhírré tehetik egy-egy munkagéppel kapcsolatban szerzett tapasztalataikat. A Munka-Gépítélet írásai nem tükrözik a Best Machinery véleményét. A szerzők által küldött anyagok tartalmát nem változtatjuk meg, kizárólag a súlyos helyesírási hibákat javítjuk ki. Ön is írna kedvenc vagy kevéssé szeretett munkagépéről? Küldje el nekünk az anyagot az  email címre, és mi megjelentetjük* azt. Ossza meg tapasztalatait a munkagépes szakma 10.000-es krémjével.

Szóljon hozzá!

Mondandója másra is tartozik?

Írja meg nyilvános kérdését, véleményét. Kérjük, az alább található űrlapot töltse ki! Hozzászólása azonnal megjelenik oldalunkon. Fenntartjuk a jogot, hogy a sértő, trágár és obszcén megjegyzéseket töröljük rendszerünkből.

Görgessen lentebb, és tekintse meg, hogy mit mondanak mások az olvasott témával kapcsolatban.

Közösségi oldalaink

  • Facebook: bestmachinery
  • Twitter: BestMachineryHU
  • YouTube: user/Bestmachinerykft/
  • Twitter: BestMachineryHU

Nem találja?

Kövessen minket a Facebookon...


Tetszik? Kattintson és ajánljon!

 

feedburner logo Blog - RSS feed

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatot?*

Kérem, pipálja be a jelölőnégyzetet!

 Elfogadom
Név:*
E-mail cím:*

 

Adatvédelmi (GDPR) nyilatkozat
és adatvédelmi irányelvek

Karrier - nyitott pozíciók

Ki olvas minket?

Oldalainkat 466 vendég és 0 tag böngészi

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

hirlevel

Név: * 
E-mail cím: * 
A kitöltéssel elfogadja, hogy az adatait irányelveinknek megfelelően kezeljük.

x