Az Öreg!!!
Ez a géptípus az előző rendszer igazi csúcs-gépezete volt. Nagy fordulatot jelentett a szocialista gépek között. Bizony. Egy kapitalista Svéd munkagép. Sokan megcsodálták, mikor az első nyugati berendezés megjelent valamelyik telepen.
Négyhengeres dízel motorjával és bivaly erejével felülmúlta a többi rakodógépet. Az akkori kor követelményeinek maximálisan megfelelt. A vezető fülkéjébe elől kellett beszállni. Klíma az nem volt, a két oldalsó üveget lehetett eltolni, és így járta át a kabint a levegő. Műszerezettsége a mellékelt képeken is jól látszik (nincs).
Jó volt vele dolgozni. A sebváltója igazi csodaszámba ment! Nem is beszélve a jobb oldalon elhelyezett két hidraulika-karról. Innen lehetett kezelni a rendszert. Ezeket emberesen meg kellett markolni, de még most is emlékszem a járásukra.
Nagyon fordulékony munkagép volt. Köszönhetően a hátsó kormányzott kerekeknek, jól alá lehetett szedni. A gumik... Na, azok olyan virslik voltak, hogy ihaj-csuhaj. Ennek ellenére nem volt velük semmi probléma. Sáros talajon is megállták a helyüket.
Jól véssétek az emlékezetekbe, mert ma már elvétve lehet találni ebből a homlokrakodó géptípusból...
Baranyai Zoltán
Ezt olvasta már?
Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára