Egy olasz-japán összvér

Kotró rakodóból rengeteg működik hazánkban. Igen-igen népszerű eszközkategóriáról van szó. Már itt, a Munka-Gépítélet keretében is több típust ismertettek gépkezelő társaim. A különböző gépgyártó cégek szinte mindegyike előrukkolt már ezzel az univerzális berendezéssel. Jöjjön most a Fiat és a Hitachi multifunkciós eszköze, a Fiat-Hitachi FB-200 kotró rakodó.

 Fiat-Hitachi univerzális földmunkagép

A szerkezet a japán és az olasz cégek összefonódásának gyermeke, egy olaszországi gyárban szerelte össze a vegyesvállalat. A Fiat-Hitachi konszern 2001-ig létezett, ezt követően a Fiat elhagyta egykori japán partnerét, és egy újabb távol-keleti társat, a Kobelcot választotta. Az olaszos elnagyoltság néhol észrevehető, de szerencsére a megbízhatósággal nincsen / nem volt probléma.

A gép a maga nemében egy szerűen kezelhető, minden a fülkében található kar kézre áll. Jó a kilátás, kényelmes az ülés, ami nem egy utolsó szempont mondjuk egy 12-16 órás meló előtt. Az ülése forgatható, ami az árokásó munkafolyamatnál elengedhetetlen.

Fiat-Hitachi Kotró rakodó 1.

A kis kotró rakodógép árokásásnál, illetve tereprendezésnél, valamint bontásoknál dolgozik, de néhanapján teherautót is rakodnak vele. Erre a feladatra relatív kis mérete miatt csak limitáltan alkalmas. Pontosan a kis méret miatt szerettem vele ügyködni. Kis helyen is hatékonyan alkalmazható. Nagyon fordulékony, a szervós kormányzás pont a megfelelő rásegítéssel van ellátva. A gumik ballonosak. Ettől, valamint a finomra hangolt csillapítástól az egész gép olyan ringatózós. (Néha ez hátrány!)

Fiat Hitachi kotrórakodó

A kis Hitachi kotró rakodóhoz különböző méretű és kialakítású profil kanalak tartoznak. Ezek cseréje nagyon egyszerű. A „nagy kanál” (amivel csak úgy habzsolja a földet :O ) az nyitható, ami rendkívül célszerű például egy tűkör kialakításakor.

A masinát egy 4 hengeres diesel motor hajtja. Üzemanyag fogyasztása 8-12 liter/óra gázolajból. Persze csak akkor, ha egy óvatos gépkezelő hajtja. Márpedig óvatos kezekben dolgozik a gép. Gondoltátok volna a képek alapján, hogy ez a Fiat-Hitachi már 12 éves is elmúlt? Véleményem szerint a korát meghazudtoló állapotban van. A mostani gépkezelő - aki már több éve kizárólagosan használja a kotró rakodót – betart minden előírt karbantartási lépést a mindennapi használat során. Soha, egyetlen egyszer sem marad el zsírzás, valamint a folyadékszintek ellenőrzése. Valljuk be, hogy ez azért nem jellemző feltétlenül a munkagépes szakma képviselőire.

Fiat-Hitachi univerzális rakodógép

Az évek során azért kisebb hibák elő-előfordultak. A gép teljesen talán csak egyszer állt meg, ekkor a motorvezérléssel történt valami. Ezt leszámítva csak az olajfolyás (csatlakozásoknál, karmantyúknál), valamint a hidraulika csövek rendszeres elpukkanása jött elő hibaként. Egyébként a gép 12 év után is jól indul, az olajat nem eszi. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az üzemórák tekintetében nem kiemelkedő a futása. Sok 5-6 éves gépben mutat ennyit a számláló, mint a kis Hitachi esetében.

Baranyai Zoltán

Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára

Annak ellenére hogy a Best Machinery LiuGong márkakereskedőként vált ismertté, és oldalunkon a legtöbbször LiuGonggal kapcsolatos cikkeket lehet olvasni, a Munka-Gépítélet azért jött létre, hogy a 10.000-nél is több Facebookos barátunk számára olyan felületet biztosítsunk, ahol ők is közhírré tehetik egy-egy munkagéppel kapcsolatban szerzett tapasztalataikat. A Munka-Gépítélet írásai nem tükrözik a Best Machinery véleményét. A szerzők által küldött anyagok tartalmát nem változtatjuk meg, kizárólag a súlyos helyesírási hibákat javítjuk ki. Ön is írna kedvenc vagy kevéssé szeretett munkagépéről? Küldje el nekünk az anyagot az  email címre, és mi megjelentetjük* azt. Ossza meg tapasztalatait a munkagépes szakma 10.000-es krémjével.

 

Szóljon hozzá!

Mondandója másra is tartozik?

Írja meg nyilvános kérdését, véleményét. Kérjük, az alább található űrlapot töltse ki! Hozzászólása azonnal megjelenik oldalunkon. Fenntartjuk a jogot, hogy a sértő, trágár és obszcén megjegyzéseket töröljük rendszerünkből.

Görgessen lentebb, és tekintse meg, hogy mit mondanak mások az olvasott témával kapcsolatban.

Hozzászólások  

#1 Levy83 2013-11-22 18:52
Csak győzd tankolni,cégünknek 2volt ahogy lehetett túl adtak rajta a 3cx legalább 2/3dával kevesebbet fogyaszt és ugyanazt csinálj.A pozitívum csak az volt,hogy a hátsó szerelék akár 2tonnát is megemelt...
Idézet

Közösségi oldalaink

  • Facebook: bestmachinery
  • Twitter: BestMachineryHU
  • YouTube: user/Bestmachinerykft/
  • Twitter: BestMachineryHU

Nem találja?

Kövessen minket a Facebookon...


Tetszik? Kattintson és ajánljon!

 

feedburner logo Blog - RSS feed

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatot?*

Kérem, pipálja be a jelölőnégyzetet!

 Elfogadom
Név:*
E-mail cím:*

 

Adatvédelmi (GDPR) nyilatkozat
és adatvédelmi irányelvek

Ki olvas minket?

Oldalainkat 568 vendég és 0 tag böngészi

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

hirlevel

Név: * 
E-mail cím: * 
A kitöltéssel elfogadja, hogy az adatait irányelveinknek megfelelően kezeljük.

x