A dübörgő-zörgő "csoda"

Ez a régi szörnyeteg nem is tudom, hogy igazából milyen cégér alatt, és vajon mikor készült. Ami biztos a targoncával kapcsolatban, hogy egy kéthengeres Csepel D-231C diesel motor hajtja. Az erőforrás igen-igen zajos működésű... A 28 Le-s motor a maga 400 kg-os súlyával már rövidebb használat után is majdhogynem kisebb halláskárosodást okoz.

dutra motoros diesel targonca

Persze nem tartós a süketülés, de tényleg jelentkezik. A beszúrt videón jól megfigyelhető az éktelen dörgés. Ennél a gépnél még a békebelei, kuplungos váltórendszer funkcionál. Az értelemszerű előre-hátramenet 2 fokozatban kapcsolható. A hajtás része még csigaorsós, ezzel csak az a baj, hogy ha lepukkan valahol, akkor sajnos nem lehet vontatni, hanem a helyszínen kell szervizelni. Természetesen a szerelők nagy örömére.

Gyárilag kenyérszervós kormányrendszere volt, mely az évek folyamán egyre csak rosszabb lett, ezért aztán kisebb átalakításon esett át a kis diesel targonca, amely során szervós kormányzást kapott. Az átalakítással egyidejűleg egy kis hibája keletkezett a gépnek, amit ha a kezelője nem ismer, illetve ha még nem szokott rá a gépre, akkor problémás munkavégzést eredményez.

Dutra targonca műszerfal

Ez a hiba abból ered, hogy az emelőszerkezet és a kormányszerkezet egy hidraulikaágról lett leválasztva, ezért vagy csak emel vagy csak kormányozható a berendezés,a kettő egyszerre nem megy. Ennek javítására be lett építve egy váltószelep, ami ha ügyesen kezelik a targoncát, akkor viszonylagosan engedi a két műveletet egy időben végezni. Persze el kell találni a váltószelep jó állását, ahol mindkét irányba engedi áramolni az olajat. Ebben a szerkezetben nincs semmi kényelem és elegancia, viszont aki ezzel a kis 2 tonnás régi szörnyeteggel megtanul targoncázni annak mindenen menni fog!

Csepregi János

Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára

Annak ellenére hogy a Best Machinery LiuGong márkakereskedőként vált ismertté, és oldalunkon a legtöbbször LiuGonggal kapcsolatos cikkeket lehet olvasni, a Munka-Gépítélet azért jött létre, hogy a 10.000-nél is több Facebookos barátunk számára olyan felületet biztosítsunk, ahol ők is közhírré tehetik egy-egy munkagéppel kapcsolatban szerzett tapasztalataikat. A Munka-Gépítélet írásai nem tükrözik a Best Machinery véleményét. A szerzők által küldött anyagok tartalmát nem változtatjuk meg, kizárólag a súlyos helyesírási hibákat javítjuk ki. Ön is írna kedvenc vagy kevéssé szeretett munkagépéről? Küldje el nekünk az anyagot az  email címre, és mi megjelentetjük* azt. Ossza meg tapasztalatait a munkagépes szakma 10.000-es krémjével.

Közösségi oldalaink

  • Facebook: bestmachinery
  • Twitter: BestMachineryHU
  • YouTube: user/Bestmachinerykft/
  • Twitter: BestMachineryHU

Nem találja?

Kövessen minket a Facebookon...


Tetszik? Kattintson és ajánljon!

 

feedburner logo Blog - RSS feed

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatot?*

Kérem, pipálja be a jelölőnégyzetet!

 Elfogadom
Név:*
E-mail cím:*

 

Adatvédelmi (GDPR) nyilatkozat
és adatvédelmi irányelvek,
Irányítási politika

Ki olvas minket?

Oldalainkat 271 vendég és 0 tag böngészi

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

hirlevel

Név: * 
E-mail cím: * 
A kitöltéssel elfogadja, hogy az adatait irányelveinknek megfelelően kezeljük.

x