Szórakoztató hírek a munkagépek világából
Egy kis könnyedség és kikapcsolódás mindenkinek jár. Lapozza át szórakoztató írásainkat Ön is, és mosolyogjon velünk!
Szakmai témáink érdeklik? Best Machinery - szakmai blog
Munka-Gépítélet - Közösségi gépértékelés
Daru és dózer balesetet szenved - videóval!
Facebook oldalunkon tegnap osztottuk meg a Magyar Építéstechnika cikkét, melyben a szerkesztő arról írt, hogy az európai toronydaru-gyártó vállalatok a képzési rendszer újjászervezését sürgetik. Az indok igen egyszerű. Az elmúlt években a gyenge oktatás – azon belül is a követelmények hiányossága – miatt megszaporodott a balesetek száma.
A világ legnagyobb homlokrakodó gépe - LeTourneau L-2350
A Napokban bemutatott gigantikus Belaz dömperről szóló cikk után rengeteg megkeresést kaptunk, melyben Facebook csoportunk tagjai arra kértek bennünket, hogy a többi gépcsoport gigászairól is írjunk egy keveset. Noha mi LiuGong márkaképviselet vagyunk, de az ország legnagyobb munkagépes közösségét alkotjuk együtt, tagtársainkkal. Ezért jöhetett létre a gépítélet rovat is, ahol cenzúra nélkül írhatnak Facebookos barátaink az általuk használt gépekről. Akár hideget, akár meleget. De ne kanyarodjunk ilyen messzire. Vágjunk bele. Két szó következik: legnagyobb homlokrakodó...
A markoló sörnyitónak is jó – Kanálköröm és sörösüveg találkozik.
A kollégákkal a minap arról beszélgettünk, hogy milyen programokat szervezzünk a tavasszal tartandó Facebookos nyílt napra. A 2-3 évvel ezelőtti – Kínában tartott – LiuGong forgalmazói találkozón például egy ifjú hölgy szlogent festett a markoló kanalára erősített ecsettel. Egy másik gépész a sört nyitogatta a LiuGong kanálkörmére szerelt láncfűrésszel.
Dömper – de abból a világon a legnagyobb!
Vajon Caterpillar, Volvo vagy LiuGong? Egy pillanatra vonatkoztassunk el a hazánkban mégoly népszerű gyártóktól. A világ legnagyobb dömperét a fehéroroszországi bányagépgyártó cég, a Belaz készíti. A vállalat már be is jelentkezett a Guinness-hez a rekordméretű monstrummal.
Motor csodák 2
Munkagép motor? Ugyan... Egy hajóé a legnagyobb!
Kedves munkagépes kolléga! Azt gondolta, hogy az Öné a legnagyobb? Téved! Kétrészes cikkünk második felében a törpe V12-es után a világ legnagyobb motorját, egy konténerszállító hajóba beépített diesel erőforrást veszünk górcső alá. A gigantikus méreteket már a számok is szemléltetik. 14 henger, hozzávetőlegesen 110.000 (igen, száztízezer) lóerő. Vajon mire képes a hajóba került csoda? Íme a finn Wärtsilä-Sulzer RTA96-C.
Motor csodák 1
Parányi V12-es az óriás munkagép-motorok után
A munkagépek szerelmeseiként hozzászokhattunk a nagyobbnál nagyobb motorblokkok látványához. A newtonméter hegyek, a brutális erő mindenkit elvarázsol. Most azonban valami gyökeresen eltérő következik. Bemutatjuk a világ legkisebb – teljes egészében működő – V12-es motorját.
Bulldózer? Ugyan... Támad a Killdózer
Egy különös ámokfutás története (videóval!)
Killdózer becenéven emlegetik azt a Komatsu D335A típusú dózert, amelyet az amerikai Marvin Heemeyer épített át még a 2000-es évek elején. A férfi 2004. június 4-én szó szerint eldózerolta a Coloradoban található Granby városkát. A becenevet a bűnügyet tudósító televíziós stábok ragasztották az átalakított Komatsura.
Best Machinery Facebook - ördögi nyereményjáték
Ismételten nyereményjátékot hirdettünk. Egy ördögi nyereményjátékot. Ha az alábbi bejegyzés eléri a 666 lájkot, akkor a képen látható speciális, kis-szériás LiuGong pólót és 2014-es LiuGong fali kalendáriumot kisorsoljuk a lájkolók között. A lájkot akár itt, a kép alatt megjelenő beágyazott bejegyzésen is lehet nyomogatni. Vajon összegyűlik a 666 kedvelés??? UPDATE! NYERTESEK NÉVSORA A BEJEGYZÉSBEN!
Modell munkagépek 8 éve ássák a pincét
Távirányítású makett munkagépekkel próbálja meg kiásni pincéjét egy férfi Kanadában. A végeláthatatlan hadművelet 2005-ben kezdődött, és még közel sem ért véget. Joe saját bevallása szerint évente körülbelül negyed(!) köbméter földet tud kitermelni. 8 évet tekintve ez közel 2 m3-t jelent. Bizton állíthatjuk: egy lapáttal gyorsabban végzett volna...
Ez a bánya munkagépek nélkül is gyönyörű...
A Krakkó közelében található Wieliczka Sóbányák a XIII. században kezdték meg működésüket. A kereskedelmi célú kitermelést 1996-ban állították le. Az okok prózaiak: a só alacsony világpiaci ára, valamint egy nagy pusztítást okozó árvíz betörése sarkallta a döntéshozókat. A bánya a leállás óta évente emberek százezreit csábítja Wieliczkába. Ne aggódjanak, nem a hozzánk hasonló bánya és munkagép fanatikusokból él ennyi a világon! A mélyben sóból faragott katedrális, 3 kápolna és tucatnyi szobor található.