Legördült az első Cummins motor a kínai gyártósorról
A Guangxi Cummins Engine Company hivatalos működésének kezdetét ünnepli
A kínai Guangxi tartományban található Liuzhou városában a mai napon gördült le a Guangxi Cummins Engine Company Limited (Guangxi Cummins) gyártósoráról az első 9,3 literes lökettérfogatú Cummins motor, így ezzel hivatalosan is megkezdte működését a Cummins Inc. és a LiuGong Machinery által fele-fele arányban tulajdonolt vegyesvállalat.
A 9,3 literes Cummins motort Kínában tervezték, és a gyártás is kizárólag itt zajlik majd. A különböző emissziós szabványokhoz igazodva a motor számos verziója érhető el.
„Ez az új széria, a Cummins már Kínában meglévő termékvonalát és termelési kapacitását fogja kiegészíteni, illetve speciálisan a főbb építőipari piacokra fog fókuszálni – mondta Dave Crompton a Cummins Inc. motor üzletágának alelnöke. „Jelentős lépés a Cummins részéről egy olyasfajta beruházás, mely szem előtt tartva az üzemanyag-takarékosságot és a költséghatékonyságot, a helyi piacok egyedi igényeihez optimalizálja a motorok teljesítményét. Biztos vagyok abban, hogy a vevőközpontú megközelítés szilárd alapokat teremt a vegyesvállalat új termékplatformjának hosszú távú sikereihez.”
Az L9.3 a világszínvonalú Cummins L8.9 motor továbbfejlesztett változata. Az új nagyágyú főtengelyen mért teljesítménye 162 kW (220 Le). Az erőmű alacsony fordulatszámon magas nyomatékot biztosít. Teszi mindezt akár egy 5 tonna emelési kapacitással bíró homlokrakodóban dohogva is. Speciálisan a homlokrakodókhoz igazított teljesítménygörbe, illetve a homlokrakodók munkaciklusához optimalizált égési folyamat jellemzi az L9.3 típusjelű variánst. A motor minden tekintetben megfelel még a legmagasabb vásárlói elvárásoknak is. Kiemelkedően megbízható, óriási teljesítményt nyújt, étvágya mégis visszafogott marad.
„A Guangxi Cummins a két gyártó legfőbb erényeit ötvözi. Magában rejti a Cummins technológiai vezető szerepét és a LiuGong munkagépek piacán elért sokéves tapasztalatát is.” – mondta Steve Chapman, a Cummins Inc. oroszországi és kínai üzletágának alelnöke.
„Mivel a Kínában gyártott OEM (bérgyártásban készített, szabadon felcímkézhető, márkázható) építőipari berendezések egyre nagyobb szerepet töltenek be a globális piacon, úgy véljük, hogy a Cummins motorok ezekre a gépekre történő fejlesztése és optimalizálása kiemelt értékkel szolgál majd az ipar számára.”
A Guangxi Cummins az első olyan Cummins gyártóegység Kínában, mely az építőipari berendezések piacának erősítésére kötelezte el magát. Mindezek mellett a legnagyobb munkagép motorokat gyártó létesítmény az országban. A beruházás összköltsége meghaladta az 1 milliárd Jüant (160 millió USD). A 200.000 négyzetméteren elterülő gyár kezdeti termelési kapacitása várhatóan eléri az évi ötvenezres darabszámot, ezen felül a növekvő piaci követelményekhez igazodva teret ad a további bővítéséhez is.
A Guangxi Cummins megalapítása tovább erősíti a több évtizedes együttműködési stratégiát a Cummins és a LiuGong között. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Cummins vezető technológiájával és szakértelmével egészíthetjük ki saját képességeinket és lendületességünket” – mondta Zeng Guang’an a LiuGong elnöke. „A vegyesvállalat létfontosságú szerepet tölt be a LiuGong munkagépek páratlan versenyelőnyének kiépítésében, illetve legalább olyan jelentős a nemzetközi piacok meghódítására tett erőfeszítéseink tekintetében is.”
A QSF3.8-al bővítette Tier 4 (Stage 4) sorozatát a Cummins.A 2013-as müncheni Bauma kiállításon a Cummins Engine standjának domináns darabja a show egyik legnagyobb dízel motorja lesz. Ezzel párhuzamosan mutatják be a kiállítás egyik legkisebb modelljét is. A vállalat leleplezi majd a 37kW-os (49 Le) 2,8 literes QSF2.8 motort és a gigantikus QSK95-öt, mely 3.130 kW (4200 Le) teljesítmény leadására képes. A motorgyártók közül a Cummins motorkínálata rendelkezik a legszélesebb Tier 4 (Stage 4) emissziós normának megfelelő választékkal. A két új motor a két végletet képviseli a palettán. A Cummins a fentieken túl bemutatja még a QSF3.8-at, mely teljesítmény skálája 63 kW-tól egészen 98kW-ig terjed (85-132 Le). Ez a 3,8 literes motor az Európai Unió Stage IV-es szabványát is teljesíti. Az erőforrás közös-nyomócsöves befecskendezéssel rendelkezik. A gyártó motorjai mindössze egy vízhűtéses EGR szelep alkalmazásával, részecskeszűrő nélkül képesek megfelelni a szigorú emissziós szabványoknak. |
Cummins Kínában
Kína a Cummins egyik leggyorsabban növekvő piacává vált. 2012-ben a cég értékesítési eredménye meghaladta a 3 milliárd dollárt. Mint a kínai motorgyártás legnagyobb külföldi befektetője, a Cummins 28 létesítményt működtet Kínában, beleértve azt a 17 gyártási helyszínt, ahol motorokat, turbófeltöltőket, szűrőket, üzemanyag rendszereket, generátorokat és elektromos áramtermelő rendszereket gyártanak. Az értékesítés utáni támogatáshoz a Cummins 12 regionális szervizközpontot hozott létre, ezen felül 34 vevőtámogatási platformot alapított.
Ezt olvasta már?
A bejegyzést készítette: Blaskó Gergely (A szerzőről)
Szóljon hozzá!