A LiuGong a nagyméretű munkagépek gyártásával a bányaipart vette célkeresztbe
A kínai LiuGong az elmúlt időszakban nagyméretű építőipari munkagépek gyártásához szükséges fejlesztésekbe kezdett, különös figyelmet fordítva a bányaipar piaci kívánalmaira. Tette ezt a kutatás-fejlesztésre szánt erőforrások egy részének átcsoportosításával, új akvizíciókkal és nem utolsó sorban új partneri kapcsolatok kiépítésével. A LiuGong főbb termékvonalainak csúcsára helyezte a nagytömegű munkagépeket. Ezek közé értendők a kotrók, dózerek, homlokrakodók, bányászati dömperek és elektromos bányászati teherautók is. 14 különálló termékvonalával a LiuGong rendelkezik a legszélesebb termékportfólióval az ázsiai gyártók között.
„Miután a kivitelezés lehetősége adott volt, illetve ki tudtuk építeni a megfelelő szerviz és támogatási hálózatunkat, nagyobb méretű munkagépeket adtunk termékskálánkhoz” – mondta David Beatenbough a LiuGong kutatás-fejlesztésért felelős elnöke. „Egy bizonyos fokú specializációt mindenképpen igényel ezeknek a munkagépeknek a legyártása. Nem véletlenül a 899-es homlokrakodónk volt az első gyártásba kerülő óriás berendezés, mivel a homlokrakodók terén fél évszázados tapasztalattal és széles termékkínálattal rendelkezünk, s nem utolsó sorban hírnevünket is nekik köszönhetjük – ezért magától értetődően ebben a kategóriában kezdtük a súlyos egyéniségek gyártását.” Beatenbough még hozzátette, hogy 2012-ben a Dressta elnyerésével a cég további know-howra tett szert. A Dressta nagyméretű gépek teljes szériájával rendelkezik, így a LiuGong a cég ezen területen szerzett tapasztalataiból tud előnyt meríteni. „Jelenleg két csapatunk is a Lengyelország és Kína közötti együttműködési projekteket szervezi. Az egyik team a 899-es gépnél is nagyobb bányaipari homlokrakodók kifejlesztésén dolgozik, a másik pedig nehézsúlyú dózereket tervez” – felelte.
A termékek megjelenése lehetővé teszi a LiuGong számára, hogy a bányaipari piacon is felvegye a versenyt. A LiuGong 2009-ben mutatta be 899-es homlokrakodóját, melyet egy 391 kW-os Cummins motor hajt, és jelenleg a homlokrakodók 13 modellből álló termékkínálatának csúcsán szerepel. Az 50 tonnás üzemi súlyával és a 6,7 m3-es sztenderd kanalával a berendezés megrakodva is képes a 35,1 km/h-s csúcssebességgel közlekedni.
Maximális ürítési magassága 3.365 mm, mely lehetővé teszi, hogy a LiuGong új fejlesztésű bányászati dömperei mellett dolgozhasson. Miután a LiuGong 2011-ben megszerezte a bányászati teherautókat gyártó Beijing Capital Steel Heavy Duty Truck 42%-át, nehézszerkezetű bányászati dömperek gyártásába kezdett, és jelenleg az SGR50A berendezését kínálja a piacon. A 27 tonnás gépet a 899-ből megismert 391 kW-os Cummins dízelmotor hajtja. A gép kapacitása 50 tonna és 56 km/h-s sebességgel képes közlekedni.
A multinacionális vállalat a 2013-as Bauma kiállításon mutatta be az új, 945E típusjelű kotróját, mely 45,5 tonna üzemi súlyával a LiuGong 17 lánctalpas kotrógépe közül jelenleg a legnagyobb. Egy 280kW teljesítmény leadására képes Cummins motor hajtja, sztenderd kanala 2,2 m3-es. A 945E hatalmas termelési kapacitásra képes, és sokoldalúan alkalmazható a kőfejtésben, illetve az építőiparban. „Mindent egybevetve, nagyon elégedettetek vagyunk azzal, amit a nehézgépek gyártása és forgalmazása területén elértünk” – foglalta össze tájékoztatóját Beatenbough. „Olyan gépeket állítottunk a kulcsfontosságú termékvonalaink csúcsára, mint a 945E lánctalpas kotró vagy a 899-es homlokrakodó. A továbbiakban is minden igyekezetünkkel azon leszünk, hogy még a jelenleginél is nagyobb berendezéseket fejlesszünk a piac számára.
Ezt olvasta már?
A bejegyzést készítette Földi Anita és Blaskó Gergely (A szerzőről)
Hozzászólások - Komment beírása legalul!