Szerelem első látásra
Egy szép nyári napon értesített a főnököm, hogy bérel egy láncos midikotrót, amire engem gondolt kezelőnek. Mondanom sem kell, hogy nem ellenkeztem, főleg, mikor megtudtam, hogy miről van szó. 2007-es évjárat, 3400 üzemóra, és a lényeg, a felirat: Caterpillar! Akkor kezdjük.
Fülke:
Bár nem a nagyok közé tartozik a gép, azért ez már nem a telefonfülke méret. Kényelmesen el lehet férni benne, lábtér is bőséges, az ülés is jól pozícionálható. Nem fárasztó benne a munka, minden kézre esik.
Kissé nehezen lehetett takarítani, mindenhol barázdák, mélyedések, rejtett zugok a padlón. Bár nyáron dolgoztam vele, volt pár hidegebb nap, amikor a fűtést is használni kellett. Gyorsan bemelegítette a fülkét, nem lenne rá panasz nagy hidegben sem. Egyedül a rádió hiányzott belőle, de ezt csak nem róhatom fel hibának.
Hidraulika:
Ami a kezelhetőséget illeti, még soha nem volt a kezeim között ilyen pontos és finom gép (nem is sok volt még a repertoáromban, az is igaz). Minden a joystickon ejtett mozdulatra gyorsan reagált a masina.
Hirdetés - Megnyitásához kattintson a képre
Méretéhez képest bivalyerős kis gép. Három művelet sem okozott neki gondot. Elég sokat rézsűztem vele, és bár először csináltam ilyen munkát, meg voltak vele elégedve. Azért ha az öreg Zeppelinünkkel kellett volna csinálni, nem olyan lett volna a végeredmény. Egyedül a meneteléssel nem voltam kibékülve, azon belül is a fordulás ment neki nagyon nehezen, főleg laza talajon.
Gém és külső:
Csapott seggű volt a kicsike, kb. 10 centire nyúlt túl a láncon oldalra fordulva. Ez nagy segítség volt abban a munkában, amit csináltam vele. Ami nem tetszett, az a tank beöntő nyílása volt. Pontosabban a kialakítása. Valószínűleg a jenkik arra gondoltak, hogy a szántóföld közepére is tankeros autó viszi a gázolajat. Pedig a magyar vállalkozó a kannát részesíti előnyben. Párszor leöntöttem magam a folyékony arannyal, erre mondhatják, hogy béna vagyok, de elég nyomorult helyre van téve az a lyuk.
Elég hosszú gémszerkezettel szerelték a kis láncos kotrót, a háromtengelyeseket is beérte hátulról, csak az zavart, hogy kissé alacsony a fülke, és nem lehet rálátni a platóra. Nem lehetett oldalra törni a gémet, a fülke mellé volt szerelve, de számomra ez inkább pozitívum. Ja, és én személy szerint aranyba önteném a nevét annak, aki feltalálta a dönthető rézsűkanalat. Először dolgoztam ilyennel és rengeteg időt és kínlódást megspórolt.
Ha gumikerekes lenne, szerintem a főnököm meg is vette volna, én meg bele is költöztem volna. A menetelésen és a tankon kívül nem igazán találtam benne hibát, igaz ez volt a legjobb állapotú gép a kezem alatt idáig. Egyébként remélem, hogy kotrón is fogok megöregedni. :)
Juhász Péter
Ezt olvasta már?
Olvasson több ítéletet! Vissza a Munka-Gépítélet kezdőlapjára