Munka-Gépítélet | Közösségi munkagép-értékelés
Munka, Gép, Ítélet! Az ország legnagyobb földmunkagépes Facebook közösségének gépértékelő írásai. A Best Machinery a LiuGong munkagépek hazai képviseleteként vált ismertté, ennek ellenére lehetőséget teremt ahhoz, hogy más márkákról is leírják tapasztalataikat a közösség tagjai.
Írja meg ítéletét még ma, majd küldje el levélben az email címre. Közzétesszük! Munka, gép, ítélet, induljon a Munka-Gépítélet!
Keressen az ítéletek között vagy görgessen, és olvassa el mindet!
Tetszik a kezdeményezés? Nyomjon egy lájkot!
Szakmai témáink érdeklik? Best Machinery - szakmai blog
Szórakoztató cikkeinket olvasná? Best Machinery - szórakoztató blog
- Részletek
- Írta: Juhász Péter
Kedvenc hengerem
A gép pár hónapos korában került a kezeim közé 2006-ban, addig csak kisebb, 3,5 t-s hengeren dolgoztam. A formája, kiállása már akkor megfogott, mikor először megláttam. Aki dolgozott már vashengerrel aszfalton, tudja, hogy nem csak előre-hátra gurigáról van itt szó. Figyelni a szegélykő mellett, az íveket, a bogárhátat vagy éppen vápát és nem utolsó sorban a slusszot is. Ja, és ugye fontos, hogy ne maradjon csíkos utánunk a pálya. Nos, az én véleményem szerint ez a henger az egyik legjobb gép ebben a kategóriában.
- Részletek
- Írta: Sinka Péter
A német Liebherr cég egyik legjobban sikerült hidraulikus forgókotrója.
Ez a gép 12 évig volt a munkatársam, az ország szinte összes autópálya-építésén dolgoztunk együtt. A szíve egy D904-es turbós Liebherr motor. 5600cc motorja 110 lóerő leadására képes 2100-as fordulatszámon. Így átlagosan, munka közben 7-8 literes fogyasztása igen kedvező a mai üzemanyagárak mellett.
- Részletek
- Írta: Molnár Gábor
A környezettudatos!
Igazán szemrevaló gép, kár, hogy nincs jó állapotban. A motorja kiválló, télen-nyáron pöcc-röff indul, a hidraulika is tökéletes, csak ha bemelegszik, akkor nem akar dolgozni a kormány, csak csutka gázon. A hiba okát nem tudom, de valaki nálam okosabb szaki biztos megírja majd.
- Részletek
- Írta: Szántó Csaba
Engedjétek meg, hogy a sok földmunkagép között ismét egy vérbeli erőgép szerepeljen. A legnagyobb kedvencem. Magyarországon szerintem nincsen olyan (ex) TSZ vagy nagyobb mezőgazdasággal foglalkozó cég, melynél ne lehetne megtalálni azokat a csodálatos erőgépeket, melyek becsületes neve RÁBA 245-ös, illetve 250-es típus. A cikkem az első, Rába Steiger 245-ös erőgépről fog szólni.
- Részletek
- Írta: Baranyai Zoltán
Az érdekes szerzet
A múltkori Caterpillar lánctalpas homlokrakodó értékelésem után most is egy igazi oldtimer gép jellemzése következik. Ezt a berendezést még a szoci Csehszlovákiában gyártották. Eredeti színe narancssárga volt.
- Részletek
- Írta: Baranyai Zoltán
A közel 50 éves oldtimer!
Ma egy ritkasággal, illetve egy rég elfeledett géppel jenentkezem. Gépítéletem alanya a CAT-931-es láncos homlokrakodó, amit 1968-ban gyártottak. Nem egy mai masina, de még nagyon jó állapotban van.
- Részletek
- Írta: Baranyai Zoltán
Egy olasz-japán összvér
Kotró rakodóból rengeteg működik hazánkban. Igen-igen népszerű eszközkategóriáról van szó. Már itt, a Munka-Gépítélet keretében is több típust ismertettek gépkezelő társaim. A különböző gépgyártó cégek szinte mindegyike előrukkolt már ezzel az univerzális berendezéssel. Jöjjön most a Fiat és a Hitachi multifunkciós eszköze, a Fiat-Hitachi FB-200 kotró rakodó.
- Részletek
- Írta: Molnár József
A település mindenese
A címben szereplő gép a traktorkotrók között a 2. nagy kedvencem lett, de nagyon gondolkozom rajta, hogy inkább ő lesz az első számú favorit, megelőzve a Volvot.
- Részletek
- Írta: Baranyai Zoltán
A húsz év az húsz év...
Ez a gép látszólag már életciklusa végén jár. Közel 20 éves, de még mindig reggeltől estig dolgozik, sőt, gyakran éjszaka is húzza az igát. Jelenleg egy kukoricaszárítónál teljesít szolgálatot. Feladata a szárítandó alapanyag garatba történő rakodása, illetve a már szárított kukorica kamionra, valamint terménytárolóba való rakodása.
- Részletek
- Írta: Jugl Alajos
A csehszlovák ipar "remekei"
A tegnapi Kaposgép AR - UN kavarodás (tévesen beküldött fénykép) kapcsán jött az ötlet: nosza, legyen leírás az UN gépekről is. Az UN-0.50-el a 80-as években kezdtem dolgozni, egy E-302 drótkötelesről nyergeltem át. Nagyon furcsa volt akkor, hogy a hátsókerék kormányzású gépet arra kellett kormányoznom, amerre fordulni akartam. Zárójeles megjegyzés, mielőtt furcsán néznétek: a gumikerekes kotrónál fordítva kell kormányozni, ha hátul van a kormányzott kerék.